ABC-Kiropraktor – behandling utifrån Dig

Har du besvär med ryggen, nackbesvär som kan vara ganska vanligt, problem i armbågar eller är du gravid och känner dig sliten i ryggen eller kanske i knäna? Och du vill bli fri från detta? Ett besök hos ABC-Kiropraktor kan förändra ditt liv och även hjälpa dig vid tillfällig värk.

Kiropraktiken började när Daniel David Palmer förstod kopplingen mellan nervsystemet och ryggradens funktion. Kiropraktik står för ett holistiskt synsätt på människan och har hela livsstilen och livssituationen i åtanke.

Vad gör en kiropraktor?

Helhetssynen, det holistiska synsättet är fundamentalt inom kiropraktik, vilket gör att man skapar balans för hela människan. Kiropraktik är en naturlig och integrerad del i hälso- och sjukvård med fokus på rygg och nacke. Det är en mycket trygg behandlingsform som har sin bas i lång erfarenhet och forskning.

Det är en evidensbaserad metod med manuella åtgärder för att minska smärta och förbättra kroppens funktioner. Spänningar, rörelsemönster och skador i muskler och leder känns av för att utvärdera situationen. Ett exempel på en behandling kan vara då man avser att förbättra ledfunktionen i ryggraden. Man utför en kontrollerad sträckning av ledens muskler och ledkapslar vilket medför att signaler mellan musklerna och nervsystemet blir tydligare. Detta gör att värken avtar och kallas för en kiropraktisk manipulationsbehandling. Ofta upplever patienten en bättre rörlighet efteråt.

Välj kiropraktik!

Människor i allmänhet har ofta rygg-och nackbesvär, det har närapå blivit en slags folksjukdom. Dessa besvär är också bland de mest funktionshämmande och man sjukskriver sig ofta för dem eftersom det kan vara smärtsamt. Kiropraktorer har ett mycket viktig uppgift i att vara en del i att ta sig an denna folkhälsoutmaning.

En kiropraktor arbetar alltid strikt individuellt utifrån just din situation, detta gör kiropraktik till ett bra val för alla som har värk. Ryggskott, whiplashskador, smärta i nacke och axlar, ischias, domningar i händer och höfter är vanliga åkommor som kiropraktorn kan behandla.